SHARE

Cea de-a III-a generație Continental vrea să continue supremația mondială a celui mai luxos GT. Cu o evoluție remarcabilă a design-ului, un salt impresionant în calitatea și prelucrarea materialelor folosite și cu noi high end tech, noul Bentley are șanse sigure de succes.

Dan Vardie, Crewe, Anglia

New Continental GT - 1Grație revistei noastre soră CAESAR, care a fost singura publicație din România invitată la avanpremiera mondială a noului GT – unde doar 25 de ziariști din Europa au participat – am intrat în detaliile celei de-a treia generații Continental GT. Lansată în 2003, ca un prim model al noului Bentley după spectaculoasa achiziție făcută atunci de Ferdinand Piech pentru grupul VW, Conti GT s-a vândut foarte bine, ajungând astăzi la peste 66.000 de unități vândute. Pentru o mașină de lux cu un preț care ajunge destul de ușor la 180.000- 200.000 euro, este un record mai mult decât remarcabil! Primele două generații au consolidat un anumit ADN al unui grand tourer superb, extrem de puternic și agil, capabil de performanțe dinamice excepționale, în condiții de confort cum te aștepți la un automobil de lux. Rolf Frech, membru al board-ului companiei, o spunea foarte clar în fața ziariștilor adunați la Crewe: „Noul Continental are toate calitățile să reconfirme statul de lider mondial pentru GT-urile de lux!” .

New Continental GT - 2Bruno Brandlhuber, Directorul de proiect al noului GT, ne spunea că inspirația vine din istoria incredibilă a lui Bentley, fiind indicat celebrul R Type Continental din 1952, ca un precursor al acestui tip de automobil care a pionierat luxul la un high speed coupé grand tourer. Sigur, cea de-a III-a generație Conti GT marchează o evoluție față de vechea generație, chiar dacă inspirația vine de la un model istoric. Directorul de design Stefan Sielaff a propus evoluția unui look consacrat cu mici modificări dimensionale, realizate în ideea de oferi un GT mai scund, dar mai atletic. Între schimbările importante se numără plasarea mai înainte cu 135 mm a punții față, care a dus la un ampatament mai lung – noi faruri față – realizate după modelul „jewel glow like a diamond” cu tehnologie LED matrix- și un spate total modificat în raport cu actuala generație. Avem noi stopuri LED realizate în formă de elipsă, ca o reflexie la cele două țevi de evacuare manufacturate tot cu forme elipsoidale. Design-ul spatelui este mai puțin „bulky” față de generațiile precedente, fiind mai aproape de siluetele mai clasice ale unor coupé-uri cu ambiții sportive.New Continental GT - 3

Apropo de performanțe, noul motor 6.0l W12 TSI are 626 CP și un cuplu uriaș de 900 Nm, cifre cu care nu prea are multă concurență prin lume. Propulsorul – chiar dacă nu este complet nou – este o adevărată bijuterie tehnică, combinând injecția la înaltă și mai joasă presiune, oprirea unor cilindri în anumite condiții de trafic și are o dispunere a cilindrilor care îl face sensibil mai compact decât un V12. Cuplat o nouă cutie „double clutch” cu opt trepte de viteză, noul Conti face „suta” în doar 3,6 secunde și poate rula la o viteză maximă de 333 km/h! Chiar dacă este aproape imposibil să mai ajungi la o asemenea viteză prin Europa, agilitatea pe care o are noul GT este impresionantă – abia așteptăm să o și testăm!New Continental GT - 4

Însă cea mai spectaculoasă tehnologie de la bordul noului Conti GT este premiera noului ecran „rotitor”- Bentley Rotating Display- de pe consola centrală. Efectul este WOW! Cum nu am mai văzut încă în industria auto – poate singura mențiune este dublul ecran tactil de la RR Velar, impresionant, dar nu chiar atât de spectaculos! Când intri în mașină, ai în față panoul de lemn fără nimic, de parcă te-ai urcat în R Type-ul din 1952. Însă, la o simplă apăsare de buton, panoul central se rotește și apare un nou „lemn” cu trei cadrane analogice, care indică temperatura exterioară, o busolă și un cronometru – o aluzie fină la idea de performanță pe circuit pe care noul GT o poate livră fără probleme. La o un nou „push”, descoperim cea de-a treia față a dispozitivului rotitor, un ecran tactil, 12,3” retina – quality, digitalMMI. Este un ecran nou, configurabil – după dorința celui de la volan – în trei ferestre care indică toate informațiile pe care le dorești de la telefon – cu Apple Car play – și până la sistemul de navigație care monitorizează situația din trafic. Pentru cei pasionați de orologerie, care știu despre colaborarea lui Bentley cu Breitling, avem o veste proastă. La bordul noului GT este doar un ceas quartz pe care scrie Bentley – chiar dacă, producătorul susține că ar veni de la Breitling. Sielaff a declarat pentru CAESAR că nu se întrevede un tourbillon Breitling – cum este cazul la Bentayga -, dar că este posibilă echiparea cu un ceas Breitling în viitor… New Continental GT - 5Evident, nu a dorit să propună niciun interval de timp. De asemenea, cadranele centrale sunt tot un ecran digital cu efect 3D, care dau o asemenea „profunzime” a imaginii încât par mecanice.

New Continental GT - 6Bentley continuă evoluția în materie de calitate de prelucrare și noi materiale folosite la bord. Celebrul „knurling” – tehnologie de prelucrare a metalului pentru a oferi suprafețe cu aderență cu un patern de tăietură de diamant – este dus la un nou nivel al performanței tehnologice. Pentru prima dată, la consola centrală se folosește o prelucrare mecanică preluată din industria orologeră – numită „Cote de Geneve” -, care oferă un patern/look circular exclusiv de finisare! Prelucrarea se face pe o tablă de aluminiu de 0,6 mm grosime, în rânduri de 5 mm lățime, pline de forme circulare, la un pas de 0,5 mm. Este o tehnologie de finisare a suprafețelor metalice gândită pentru mici dimensiuni (ca la ceasuri), dar extinsă spectaculos de Bentley. Apropo de aluminiu, la noua generație panourile laterale sunt din aluminiu, care, împreună cu alte modificări aduse structurii mașinii, auscăzut masa cu 80 kg, față de vechea generație. Sunt folosite noi tipuri de lemn – inclusiv noua apariție, lemn de Koa, unul din cei mai scumpi arbori din lume, originar din Hawai. Tot acum se inaugurează combinația de două furniruri. La un singur automobil este nevoie de circa 10 mp de furnir.New Continental GT - 7  Tot la capitolul artă manufacturieră, este și celebrul „quilting” (matlasare), care acum are un nou „diamond in diamond”, adică o broderie în interiorul fiecărui „diamant” rezultat din cusătura de matlasare. Așa cum ne spuneau executivii Bentley, s-a studiat și rafinat tehnologia acestui proces tehnologic care necesită 712 împunsături ale mașinii de cusut pentru fiecare caroiaj din tapițerie!New Continental GT - 8 Noul Continental GT va avea premiera mondială la Salonul IAA de la Frankfurt,o premieră mult așteptată de toți cei care „se caifică” pentru un asemenea automobil.New Continental GT - 9

New Continental GT - 10
New Continental GT - 11 New Continental GT - 12 New Continental GT - 13 New Continental GT - 14 New Continental GT - 17 New Continental GT - 18 New Continental GT - 20 New Continental GT - 21 New Continental GT - 23 New Continental GT - 24 New Continental GT - 25 New Continental GT - 26 New Continental GT - 27 New Continental GT - 28 New Continental GT - 29 New Continental GT - 30 New Continental GT - 31Sunt multe alte detalii spectaculoase asupra cărora vom reveni în nr viitor cu un inside story realizat la Crewe despre noul GT. Atunci vom descoperi și mai multe argumente pentru care noul Conti ridică stacheta coupe-urilor sport de lux la un nivel extrem de competitiv, deocamdată neatins de nimeni.New Continental GT - 33New Continental GT - 32

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY