SHARE
Rick Snyder, Guvernatorul statului Michigan, vorbind la premiera lui Chrysler Pacifica Hybrid Waymo technology
Rick Snyder, Guvernatorul statului Michigan, vorbind la premiera lui Chrysler Pacifica Hybrid Waymo technology

John Krafcik, Președintele lui Waymo, proaspăt rebotezata divizie autonomus driving a lui Google, a prezentat în premieră noua Chrysler Pacifica hybrid echipată cu tehnologia Waymo (ex-Google). Evenimentul a reprezentat cel mai important moment din evenimentul „autoMOBILI D”, prima ediție a unui congres dedicat tehnologiilor digitale, conectivității și autonomus driving. O inițiativă luată de Rod Alberts, Președintele executiv al Salonului pentru a contracara creșterea „periculoasă” a CES-ului din Las Vegas, care s-a încheiat exact în ziua acestui eveniment.

 

John Krafcik explicând eficiența LIDAR-ului short range
John Krafcik explicând eficiența LIDAR-ului short range

„Noi nu ne propunem să facem o mașină bună ci un șofer care să nu greșească!” este fundamentul tehnologiei Google, exprimată de Krafcik, un veteran al industriei auto, ultima poziție –de unde a și fost „racolat” de Google- find de CEO la Hyundai USA. „În mai puțin de 6 luni, printr-o colaborare intensă cu prietenii noștrii de la FCA am realizat mașina finală. Este o performanță!” afirma executivul Waymo despre Pacifica Hybrid Waymo technology din care se vor produce 100 de mașini. Este prima colaborare pe care Waymo o are cu industria auto (intre timp s-a adaugat o nouă colaborare cu Honda). Krafcik a subliniat „Noi nu suntem în business-ul de contrucție de automobile. Noi facem tehnologia pentru autonomus driving!”

10000000000000 de mile de testare a vehiculelor autonome în fiecare an
10000000000000 de mile de testare a vehiculelor autonome în fiecare an

Google a fost prima companie din lume care a început –încă din 2009- studierea realizării unui automobil robotizat care să conducă perfect autonom, fără intervenție umană, indiferent de situația din trafic. A fost prima companie care a eliminat volanul și pedalele! A lucrat pe diverse automobile modificate și chiar a creat propriul vehicul cunoscut drept „ursulețul Koala” din care s-au făcut 50 de unități. „Intern, noi le spunem FireFly!” a explicat Krafcik. Acum, cu Pacifica, se trece la o nouă eră. „Primul milion de mile parcurse în mod autonom s-au realizat în câțiva ani. Al doilea în mai puțin de doi ani iar al 3-le milion il vom face doar câteva luni. Este dovada cea mai clară căt de rapidă este acum dezvoltarea tehnologiei Waymo!” Mai mult, Krafcik a prezentat o serie de dezvoltări pentru Lidare, radare și camerele de filmat în Super HD. „Am realizat că pentru a utiliza cel mai bun software din lume avem nevoie să ne facem singuri cel mai bun hardware!” Pentru a dezvolta capabilități fabuloase care să reproducă un șofer care vede la 360 grd, nu obsește și nu greșește nicioodată și poate chiar prevedea ce vor face ceilalți participanți la trafic-indiferent că vorbim despre pietoni sau bicicliști sau animale- Waymo a realizat sisteme extrem de avansate. Spre exemplu, Krafcik ne- apovestit că majoritatea LIDAR-elor sunt pentru distanțe medii. „Așa că noi am dezvoltat LIDAR-e pentru distanțe mici, care ne permit să știm ce se întâmplă în imediata vecinătate a mașinii dar și pentru distanțe lungi.” Astfel rata „DISENGAGES” – adică de câte ori a fost nevoie de o intervenție umană pentru a întrerupe soft-ul mașinii la 1000 mile- a scăzut de la 0,8 în 2015 la 0,2 în 2016!

Locurile unde sunt situate radarele pentru detectarea mediului înconjurător
Locurile unde sunt situate radarele pentru detectarea mediului înconjurător

Un alt avantaj al producerii in house a tehnologiei –soft și hard- înseamnă și scăderea dramtică a costurilor. Președintele Waymo ne-a spus că un Lidar cum este cel plasat pe acoperișul lui Pacifica, costa cu ceva timp în urmă 75.000 $ pentru ca acum să se reducă cu 90%! „Este foarte important să ajugem la costuri realiste pentru această tehnologie. La Waymo suntem pe drumul cel bun!”

Evenimentul „autoMOBILI D”, prima ediție a unui congres dedicat tehnologiilor digitale, conectivității și autonomus driving
Evenimentul „autoMOBILI D”, prima ediție a unui congres dedicat tehnologiilor digitale, conectivității și autonomus driving

 

 

 

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY