SHARE

BMW a prezentat astăzi cea de-a patra generație a SUV-ului premium X5, automobilul care a dat naștere segmentului Sport Activity Vehicle (SAV) acum aproape 20 de ani.

După 2,2 milioane de exemplare vândute și trei generații care au făcut istorie, BMW este gata din nou să schimbe macazul cu cea de-a patra generație a SUV-ului X5, care este mai mare, mai conectată, mai puternică și mai rezistentă.

Noul X5 a crescut în toate direcțiile. Ampatamentul a crescut cu 42 mm, ajungând până la o valoare respectabilă de 2975 mm. Lungimea a crescut și ea cu 36 de mm, până la 4922 mm. Lățimea noii generații a depășit bariera psihologică de 2000 mm, aceasta măsurând acum 2004 mm, cu 66 mm mai mult decât generația anterioară. Statura impozantă a noii generații este susținută și de înălțimea de 1745 mm (cu 19 mm mai mult decât modelul anterior).

Noul X5 va fi fabricat ca și până acum la uzina BMW Spartanburg din statul american Carolina de Sud, unde se mai fabrică și modelele X3, X4, X6, dar și viitorul X7, viitorul SUV cu 7 locuri, rival pentru Mercedes-Benz GLS.

Caracterul impozant al noii generații este scos în evidență atât de cotele de gabarit crescute, cât și de partea frontală, dominată de nările tipice BMW de dimensiuni uriașe, preluate direct de pe conceptul X7. Schimbări majore au fost operate și asupra părții din spate a SUV-ului bavarez, stopurile fiind de data aceasta mai înguste și mai alungite, ca o reminescență a SUV-ului coupe X2.

La momentul lansării, noul BMW X5 va fi disponibil în patru versiuni care vor veni în standard cu sistemul de tracțiune integrală BMW xDrive: xDrive40i, ce dispune de un motor cu șase cilindri în linie de 3 litri și 340 CP cuplat la cutia de viteze automată cu 8 trepte Steptronic, xDrive 50i (versiune indisponibilă în Europa), care are sub capotă un motor V8 de 4,4 litri și 462 CP cuplat la aceeași cutie Steptronic, xDrive30d, cu motor Diesel cu șase cilindri în linie și 265 CP, și nu în ultimul rând, versiunea M50d, cu motor Diesel de șase cilindri în linie de 3 litri și 400 CP cuplat la aceeași cutie Steptronic.

La interior, panoul de bord complet digital se îmbină perfect cu ecranul sistemului de infotainment cu ajutorul liniilor orizontale fluide, care contribuie la senzația de spațiu de la interiorul noului X5. Layout-ul complet nou al planșei de bord alături de designul schimbat al levierului cutiei de viteze automată și a comenzilor de pe consola centrală contribuie la feelingul de prospețime adus de noua generație a SUV-ului bavarez.

La baza consolei centrale atrag imediat atenția două noi butoane, cel de reglare a gărzii la sol, precum și cel de selectare a modului de conducere în off-road. Pentru prima oară în istoria sa, BMW X5 poate fi echipat cu suspensie pneumatică activă pe toate cele patru roți (vechea generație putea fi echipată cu suspensie pneumatică numai pe puntea din spate).

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY