SHARE

Astăzi, practic nici un producător auto nu își mai permite să nu discute despre vehicule autonome dacă își dorește păstrarea poziției actuale la nivel global, iar o bună parte dintre avansurile tehnologice sunt realizate cu ajutorul constructorilor premium. În definitiv, ei sunt cei care de obicei aduc cele mai noi tehnologii pe piață mai repede, în dorința de a-și justifica poziția și prețurile piperate. BMW nu face excepție – ei, după cum știm, lucrează la sisteme complet autonome împreună cu Intel, Mobileye și, recent, Delphi -, compania bavareză fiind chiar dispusă să nu prezinte harta autonomiei conform strategiei interne.autonomous - bmw etapele autonomiei

Bazată pe sistemul SAE de clasificare a nivelurilor de autonomie(de la zero, adică niciun fel de asistență la cinci, unde șoferul este superfluu, devenit doar un alt pasager), cronologia BMW ne poartă de la Level 2 – deja prezent pe automobilele firmei în acest moment (sisteme de asistență, șoferul poate ridica mâinile de pe volan pentru foarte scurte perioade), la Level 3 (șoferul poate uneori să își abată complet atenția de la condus, dar trebuie să fie mereu pregătit să intervină) ce va fi atins înainte de 2021. Mai departe, în cazul Level 4 – unde șoferul ar putea chiar să doarmă dacă vrea – nu ar trebui să ne așteptăm la automobile BMW înainte de anul 2021, în timp ce ultimul nivel, ce nu mai necesită absolut nicio intervenție umană, ar trebui să devină realitate pentru companie dincolo de sfârșitul decadei următoare. Este astfel de așteptat ca iNext, proiectul următorului model flagship al companiei, ce va fi implementat – desigur, sub un alt nume oficial – în anul 2021 să se lanseze inițial doar cu nivelul 3 de autonomie și în timp să fie îmbunătățit cu caracteristicile Level 4.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY