SHARE

Robert Bosch GmbH, cel mai mare furnizor de componente auto din lume, este desigur implicat în tot ceea ce înseamnă sisteme de mobilitate a viitorului – de la platforme digitale, connected, la componente pentru EV-uri sau sisteme de condus autonom. În ceea ce privește sectorul connected, unde tot mai des se vorbește de platforme V2X (vehicle-to-everything communication), deja știm că autoritățile americane își doresc ca toate automobilele noi să fie dotate cu sisteme V2V (vehicle-to-vehicle) în următorii ani – iar Cadillac chiar are un sistem standard pe modelul CTS încă de acum. Progrese importante s-au realizat inclusiv în segmentul V2I (vehicle-to-infrastructure) – anumite modele de la BMW sau Audi pot comunica cu elemente de infrastructură inteligente din orașe smart precum Las Vegas pentru a indica șoferului când se va face verde la semafor, spre exemplu. Însă Bosch vrea să-și mențină supremația acoperind întreg spectrul, iar asta înseamnă și V2M, adică sisteme de comunicare între automobile și motociclete.connected - bosch V2M

Noul sistem vrea să crească siguranța participanților la trafic, permițând automobilelor să „vorbească” cu motocicletele în trafic, alertând șoferul sau rider-ul de existența celuilalt. Dirk Hoheisel, board member Bosch, spune că „tehnologia ar putea preveni aproape o treime din incidentele cu motocicliști prin crearea unui scut digital pentru cei din urmă”. Compania germană a inițiat proiectul în parteneriat cu Autotalks, Cohda Wireless și Ducati. Sistemul schimbă informații între toate vehiculele de pe o rază de câteva sute de metri despre tipul, viteza, poziția și direcția de mers a lor, iar cu mult înainte ca un șofer să vadă motociclistul sistemul îl poate avertiza că o motocicletă se află în apropiere, sugerând astfel un mod de condus defensiv. El poate inclusiv identifica o posibilă situație de pericol – intrarea în unghi mort, apropierea de o intersecție fără vizibilitate cu viteză mare -, avertizând în mod activ șoferul și rider-ul. Bosch a creat tehnologia pe baza standardului public WLAN ITS G5 și sistemul folosește inclusiv „multi-hopping”, adică vehiculele aflate mai departe sau chiar cele parcate preiau informația și o livrează mai departe, dincolo de raza de acțiune activă a vehiculelor.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY