SHARE

Dovada legăturii intrinseci între industria connected, telecom și cea auto o face în ultimii ani Salonul CES, ținut anul acesta la Las Vegas, care adună la un loc ultimele noutăți din industria gadgeturilor electronice.

Anul acesta, la fel ca și anul trecut, și-au făcut apariția la CES chiar și câțiva producători auto, care și-au prezentat cele mai noi concepte și viitoare automobile de serie futuriste, și în același timp, cum se putea altfel, ticsite de tehnologie.

Kia Niro EV Concept

În spiritul noului motto al mărcii, ‘Boundless for all’, Kia a prezentat la CES viziunea sa privitoare la viitorul mobilității, în persoana conceptului Kia Niro EV, care face parte din noua strategie a mărcii coreene, botezată “ACE”, prin care aceștia vor pune la accent pe noile automobile ale mărcii pe tendințele Autonomous, Connected și Eco/Electric.

  • Autonomous – Kia are de gând să introducă pe piață primul autovehicul cu autonomie de nivel 4 în anul 2021
  • Connected – Până în 2025, Kia va folosi tehnologie connected pe absolut fiecare segment al mărcii, urmând ca până în 2030 toate automobilele, fără excepție, să devină full connected. Niro EV este primul vehicul din lume cu conexiune 5G la bord
  • Eco/Electric – Kia va introduce 16 noi vehicule cu propulsii alternative până în 2025, printre care cinci vehicule electrice, cinci hibride și cinci plug-in, precum și un vehicul fuel cell în 2020

Kia Niro EV Concept a fost desenat de studiourile de design din țara-mamă Coreea, acesta reprezentând drumul modern, avangardist și eco pe care va merge Kia în anii disruptivi care vor urma. Niro EV este un SUV compact complet electric, cu o caroserie atent studiată aerodinamic, pentru maximizarea autonomiei și reducere a consumului de energie electrică la viteze mari.

Tradiționala grilă a radiatorului a fost înlocuită cu un panou digital, pe care pot fi afișate diferite mesaje, în funcție de situațiile de trafic. Niro EV dispune de un nou sistem de protejare a pietonilor, denumit Active Pedestrian Warning System, ce folosește atât camere de filmat, cât și tehnologia de recunoaștere a obiectelor, precum și de incinte acustice, pentru a avertiza pietonii, în caz de pericol, de prezența automobilului. Pe lângă asta, Niro EV dispune și de un sistem special de comunicare cu pietonii, prin intermediul unor semnale luminoase foarte intuitive.

Niro EV folosește un sistem de propulsie exclusiv electric bazat pe o baterie Li-Polimer cu o capacitate de 64 kWh și pe un motor electric de 150 kW, care oferă o autonomie electrică de 383 kilometri (nu cunoaștem momentan informații legate de ciclul de testare pe care s-a obținut această valoare de autonomie).

Hyundai Nexo

Nexo este numele viitorului automobil Fuel Cell din portofoliul Hyundai, Nexo urmând a fi succesorul modelului ix35 Fuel Cell. Prin Nexo, Hyundai ajunge deja la a doua generație a sistemului de propulsie ce folosește ca sursă de energie energia electrică generată de o pilă de combustie alimentată de hidrogen.

Nexo va fi chiar disponibil începând de anul acesta pe anumite piețe din jurul lumii, acesta având o autonomie de 800 km, conform ciclului NEDC. NEXO a fost testat în cele mai dure condiții, pentru ca specialiștii Hyundai să fie siguri că acesta va putea funcționa fără probleme la orice fel de temperatură. Testele au arătat că Nexo a reușit să pornească în sub 30 de secunde după ce a stat o noapte întreagă la o temperatură de aproximativ -30 grade Celsius. NEXO se poate de asemenea descurca și la temperaturi pozitive extreme, acesta fiind capabil să funcționeze chiar și la temperaturi de 50 de grade Celsius.

Pe lângă asta, au fost aduse îmbunătățiri și la nivelul performanțelor la altitudine ridicată, precum și la nivelul timpilor de alimentare cu hidrogen. Pe lângă asta, Hyundai ix35 dispune și de o baterie, care poate asista la rândul ei motorul electric la accelerațiile bruște, pentru un plus de putere. Coreenii nu au menționat exact care va fi capacitatea bateriei, însă sursele noastre spun că aceasta ar putea să fie chiar mai mare decât cea de pe ix35 Fuel Cell, care avea o capacitate de 24 kWh, identică cu cea a unui Nissan Leaf de generație anterioară, ceea ce transformă automat automobilele Fuel Cell Hyundai în automobile hibride. Autonomia conform ciclului NEDC este de 800 km.

Vom povesti mai multe în următoarele numere ale revistei AUTO pro, însă vrem să vă dăm câteva informații cheie, ușor de înțeles și de digerat: Hyundai ix35 Fuel Cell are o autonomie declarată de 424 km (conform ciclului EPA), având la bord o baterie de 24 kWh care poate să propulseze motorul electric. Pe de altă parte, Toyota Mirai, un alt automobil fuel cell, are o autonomie electrică de 502 km (conform ciclului EPA) în condițiile în care are o baterie de doar 1,6 kWh! 

Nexo vine cu o serie de sisteme de siguranță activă foarte avansate, unele dintre ele prezente în premieră pe un vehicul de serie. Printre ele, amintim sistemul Blind-spot View Monitor (BVM), un sistem de asistare la unghi mort extins, care pe lângă semnalele luminoase, folosește două camere cu unghi larg care afișează șoferului imagini care anulează complet unghiul mort al autovehicului.

Sistemul Lane Following Assist este o tehnologie nouă care menține noul SUV Hyundai pe centrul benzii de circulație, prin ajustarea direcției. Sistemul poate acționa asupra direcției la viteze de până la 144 km/h, atât în zonele urbane, cât și în zonele extraurbane. Pe lângă asta, sistemul Remote Smart Parking Assist permite automobilului să se parcheze singur sau să iasă singur din locul de parcare fără a mai fi necesară prezența șoferuli în automobil.

 

 

 

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY