SHARE

Dan Vardie, Londra, Marea Britanie

”Este cea mai bună mașină în istoria de 114 ani a companiei noastre! Este automobilul care face trecerea către viziunea noastră despre mașinile inteligente ale viitorului!” ne spunea Steven Armstrong, Președintele Ford Europa, în cadrul evenimentului de lansare a celei de-a 4 generații Focus de la Londra. Nu mai puțin de 16 mil de unități au fost vândute pe tot globul după lansarea din 1999. Să ne amintim, prima generație Focus a fost aleasă „Mașina Anului 1999 în România”, prima ediție a competiției noastre naționale. Ulterior, Focus a devenit Car of The Year în Europa și America. Deși pare greu de crezut, România prefigura succesul mondial al compactei Ford!

Noul Focus este realizat pe platforma C2, „una din cele 5 arhitecturi care vor exista în viitor în compania Ford” după cum declara pentru AUTOpro, Jim Farley, Președintele de vânzări Ford pe tot globul. Noul Ford este aproximativ de aceleași dimensiuni ca actuala generație dar are mai mult spațiu interior, are un ampatament mărit și este mai ușor cu 50-60 kg, în funcție de specificație.

Are cel mai avansate suspensii, cel mai capabil pachet high tech infotainement, sisteme autonomus driving Level 2 și cele mai avansate faruri din segement! Are și cea mai largă gamă, plecând de la versiunea de bază în 5 uși, urmată de wagon și sedan (fabricată în China) dar și versiunea sport ST Line, de lux Vignale, seria Titanium și Active, o versiune menită să „te ajute în jungla urbană și la ieșirea la iarbă verde în weekend!” după cum afirma Joe Bakaj, inginerul nr 1 al lui Ford Europa.

Propulsoarele noului Focus sunt din familia EcoBoost (benzină) cu posibilitatea de dezactivare a unor cilindrii – cea mai nouă tehnologie în domeniu, o premieră pe motoarele în 3 cilindrii – și Eco Blue, motoare cu potențial eco pe motorină. Însă despre electrificarea lui Focus, Farley a refuzat să elaboreze. „Nu am o știre să vă dau astăzi pe acest subiect!” declara acesta pentru AUTOpro. „Însă vă pot spune că ne gândim să facem o platformă dedicată mașinilor electrice…” Farley sugerează astfel că Ford va face o linie de produse EV bazate pe o singură arhitectură capabilă să primească toate formele de electrificare. După cum este destul de clar că platforma noului Focus nu va primi  … electrificarea de care acum vorbește toată lumea. Este corectă decizia lui Ford pentru noul Focus? Vom vedea…

„La Ford, introducem un model complet nou de business pentru autonomus driving. Nu este doar despre vehicolul în sine. Este despre întregul ecosistem autonomus într-un oraș! Lucrăm la sistemul în care mașinile nu sunt conectate doar între ele ci și cu tot ce este relevant în oraș și până la „ultimul„ ciclist sau semafor!” afirmă Farley care adaugă că este un concept numit „conectivitate totală”! Ford va investi 11 mld $ până în 2022 când va fi lansat nu mai puțin de 40 de modele electrificate!

„Noul Focus este primul Ford proiectat după o nouă filozofie numită „Human Centred Design”. Este o nouă dimensiune care pune nevoile clienților mai presus de părerile noastre.” După care Farley adaugă: „Înainte, inginerii erau cei care proiectau mașinile pentru un client pe care îl defineam. Acum Focus a fost proiectat după ce am studiat nevoile unui nr mare și divers de clienți, ne-am concentrat asupra diferențelor dintre ei. Nu mai este vorba despre ce pot face clienții pentru Ford ci ce poate face Focus pentru clienții săi!”

Același executiv admite că noul Focus a fost proiectat pentru un mai mare impact emoțional decât era înainte. „Suntem într-un business, până la urmă, destul de emoțional! Asta ne permite prețuri mai bune și o marjă mai mare, deci profit mai ridicat!”

Deocamdată nu au fost comunicate prețurile noului Focus pentru România, cel mai probabil în a doua jumătate a anului se va întâmpla acest lucru. Însă dacă ne uităm la Marea Britanie, vestea buna este că la o echipare sensibil mai bună, prețul noii generații a rămas (cam) același!

Mai multe detalii, în următorul număr al revistei AUTOpro!

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY