Corespondență directă de la Gothenburg: Conceput în Europa , fabricat în China!

Corespondență directă de la Gothenburg: Conceput în Europa , fabricat în China!

838
0
SHARE

Grupul chinez Geely automotive lansează un nou brand de automobil, cu dorința de a deveni o marcă globală capabilă să concureze cu mărcile consacrate. Conceptul, design-ul, technologia și ingineria- toate- vin din Europa. Mai puțin locul de fabricație. Deocamdată…

1_01city

Dan Vardie , Gothenburg, Suedia

„Mulți ar putea întreba de ce ar mai fi nevoie de o nouă marcă de automobil?” ne spunea Choghui An, Președintele lui Geely Automotive, în cadrul unui interviu foarte exclusiv la care au fost invitați doar 5 publicații, AUTOpro având șansa să fie alături de Fianancial times. „Am descoperit o rețetă care ne face competitivi. În epoca internetului, lucrurile stau cu totul altfel și vrem să dovedim că un nou brand poate fi de succes în China, Europa și SUA.” Așa cum o spune chiar executivul chinez, numele „Lynk & Co” este inspirat tocmai din ideea de conectivitate, care a devenit un trend obligatoriu în industria auto. „Ce este securitatea pasagerilor pentru Volvo, este connected pentru Lynk!” exemplifica An.

Întreaga concepție a fost realizată de studioul de design Geely din Goteborg. Veteranul Peter Horbury, cel care a schimbat imaginea lui Volvo, a fost chemat să adune o echipă de designeri capabili să definească un limbaj de design modern care să nu semene cu nimic altceva. „Lynk & Co este un brand global dar inspirat din Nordul Europei!” declara pentru AUTOpro, Horbury. Partea tehnică a fost dezvoltată de CEVT –China Europe Vehicle Technology, o companie fondată de Geely în Suedia și menită să realizeze viitoarele platforme pentru toate mașinile fabricate de grupul chinez, inclusiv Volvo. De altfel, noua platformă CMA care echipează primul Lynk, SUV-ul compact 01, va fi la baza viitorului XC40- după cum ne spunea chiar Hakan Samuleson, Președintele Volvo. „Este o platformă scalabilă care permite producția de automobile în segmentele B,C – din care face parte modelul 01- D, plus derivatele acestora SUV-uri, crossovere și chiar break-uri. ” mai spunea Președintele An în interviul nostru.

cma_digital_optimisation_key_preformance_20161014-copy

Pe 01 sunt pregătite două motoare pe benzină -3și 4 cilindrii- proiectate de Volvo dar platforma permite și propulsii pur electrice sau hibride și plug-in hybrid. Există o cutie manuală dar și un CVT în 7 trepte. Speciliștii suedezi insistă asupra conectivității în care „smartphone-ul este binevenit și perfect integrat în conectivitatea mașinii!” după cum ne spunea Alain Visser, Senior Vice President la Lynk&Co. Însă mașina va avea propria conectivitate –fără să depindă de telefonul mobil-care îi permite acesul la multe informații și aplicații. Împreună cu Microsoft și Alibaba, s-a creat un cloud de unde se pot dowloada numeroase informații în timp real.

Și despre modelul de vânzare, noul brand va avea mai multe în comun cu Tesla decât cu ceilalți productori, inclusiv Volvo sau chiar Geely. Asta înseamnă că se va elimina veriga numită dealer, fiind preferat contactul direct dintre consumator și producător. Nu vor mai exista nici cunsocutele niveluri de echipări ci niște pachete diferite, preconfigurate, inspirate din lumea modei sau telefoanelor mobile.

Președintele An, întrebat de AUTOpro, dacă a existat un benchmark, recunoaște că „da, VW și Toyota!” Mai mult, poziționarea de preț a primului model Lynk & Co 01 este „în raport cu VW Tiguan”! Chiar dacă executivul chinez nu a precizat și cum este poziționat, AUTOpro a aflat că va veni cu un preț de minim 30% sub Tiguan. Lansarea vânzărilor se va face în China în trimestru IV, 2017. Însă despre lansarea europeană- a doua piață după China- An nu dorit să ofere date precise. „Echipa de marketing este deja aici și lucrează la elaborarea planului. Vom reveni cu detalii nu peste mult timp.” a precizat acesta pentru AUTOpro. Producția va demara în China, dar An nu exclude posibilitatea localizării producției modelelor vâdute în Europa într-o fabrică de pe bătrânul continent.

AUTOpro a fost singura publicație din România de la premiera noii mărci Lynk&Co. Am realizat o serie de interviuri in premieră mondială. Toate acestea vor fi doar în nr viitor al revistei AUTO pro într-un cover story în exclusivitate națională!

5_01sport

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY