SHARE

Mercedes-Benz a lansat oficial la Salonul Auto de la Detroit (NAIAS) noul Mercedes G-Class, o nouă iterație a celebrului off-roader celebru în întreaga lume pentru capabilitățile sale de a trece peste aproape orice fel de obstacol, încă din anul 1979, anul debutului pe piață a spartanului SUV german.

Noul G Class este, conform spuselor lui Ola Källenius, Member of the Board Daimler AG responsabilă cu cercetarea în cadrul companiei Mercedes Benz, “noul G-Class este tot un G, numai că mai bun”.

Noul G-Class va fi disponibil pe piață începând cu luna iunie a acestui an, la un preț de pornire în Germania de doar 107.000 de euro, inclusiv TVA, la același nivel cu precedentul model. Numeroșii clienți foarte pretențioși ai spartanului SUV german vor avea la dispoziție și niveluri de echipare speciale, precum Exclusive Interior Plus, care vine în plus și cu fețe de uși îmbrăcate în piele.

Vestea bună este că noul G-Class și-a păstrat, odată cu noua generație, silueta de automobil spartan care l-a făcut atât de îndrăgit de aproape 40 de ani încoace. Aripile trapezoidale, garda la sol, parbrizul înclinat la un unghi aproape drept, și multe alte elemente care îl fac pe G-Class imediat recogniscibil au fost păstrate în continuare și pe noul model, care a crescut în dimensiuni, acesta fiind mai lung cu 53 mm și mai lat cu 121 mm decât generația anterioară, pentru o alură mai impunătoare ca întodeauna, atât on, cât mai ales off-road.

Interiorul este mai mult ca niciodată în completă antiteză cu exteriorul spartan, robust și conservator. Habitaclul marelui G-Class preia foarte multe idei de design de la celelalte modele high-end lansate recent ale mărcii germane. Printre acestea amintim cele două ecrane uriașe de 12,3 inch fiecare care se întind pe jumătate din lățimea bordului. Acestea țin loc atât de panou de bord, cât și de ecran pentru sistemul de infotainment de ultimă generație. Practic, întreg interiorul a fost schimbat, atât la nivel de estetică (volan nou, comenzi noi pentru climatizare, manetă nouă pentru schimbătorul de viteze) cât și la nivel de habitabilitate.

Astfel, pasagerii noului G-Class vor avea la dispoziție mai mult spațiu comparativ cu precedenta generație. Astfel, pasagerii locurilor din față, respectiv spate vor dispune de mai mult spațiu, atât pentru picioare (+38 mm, +150 mm), cât și pentru umeri (+38 mm, +27 mm) și coate (+68 mm, +56 mm). Scaunele cu masaj și cu susținere laterală activă completează senzația de confor de la bordul noului G-Class.

Capabilități îmbunătățite în off-road

Acestea sunt, în ordine, următoarele: posibilitate de urcare a rampelor cu înclinare de 100% (45 grade) cu suprafață de rulare bună, gardă la sol între punți de 241 mm (+6 mm), adâncime maximă a vadului de 700 mm (+100 mm), stabil pe drumuri cu înglinare transversală de 35 de grade (+ 7 grade), unghi de atac 31 de grade, unghi de degajare 30 de grade (+1 grad), rază transversală de trecere de 26 grade (+ 1 grad).

Principalul scop al inginerilor care au lucrat la noul G-Class a fost să îmbunătățească atât comportamentul on-road, cât și cel în off-road al iconicului SUV german. Aceștia și-au atins pare-se scopul, noul G fiind mai capabil în off-road în condițiile unui comportament rutier mai sigur, dinamic și confortabil decât cel al predecesorului său.

Punțile față și spate au fost dezvoltate în colaborare cu divizia sport AMG a producătorului german. Puntea față independentă de tip patrulater deformabil (double-wishbone) are punctele de prindere montate direct pe șasiul de tip scară (treaptă) al modelului german (noua generație nu folosește caroserie autoportantă, ci folosește construcția pe șasiu).

Punctele de prindere ale brațului inferior al punții sunt montate cât mai sus cu putință, pentru a permite obținerea unor capacități de trecere superioare. Trecerea la suspensia independentă pe față a dus la o creștere a rigidității părții din fațăa automobilului. Suplimentar, bara de rigidizare crește rigiditatea întregului șasiu, care a crescut cu 55%, de la 6537 la 10162 Nm/grad.

Garda la sol a punții din față măsoară nu mai puțin de 270 mm. Puntea din spate este tot rigidă, la fel ca la generația anterioară. Aceasta folosește de data aceasta patru brațe trase, precum și o bară Panhard pentru un control mai bun al mișcării roților. Cursa de comprimare de 82 mm, respectiv de 142 mm a arcurilor lamelare, precum și garda la sol de 241 mm măsurată deasupra punții față îi asigură lui G-Class supremația pe orice fel de teren.

G-Class este oferit împreună cu noul sistem DYNAMIC SELECT, care dispune de modurile de funcționare Comfort, Sport, Eco și Individual, care vin în ajutorul șoferului în orice fel de situație. Pe lângă acestea, și-a făcut apariția și un nou mod de funcționare, așa numitul G-Mode, care se activează automat în momentul în care se blochează unul din cele trei diferențiale sau se activează setarea LOW RANGE din reductor. Acest mod off-road adaptează caracteristicile amortizoarelor, ale direcției precum și răspunsul pedalei de accelerație astfel încât să asigure o funcționare fără cusur în off-road. Șoferul este informat de activarea acestui mod de funcționare prin intermediul unei pictograme discrete pe panoul de bord.

Noul G-Class a fost ușurat cu 170 kg, prin folosirea unor materiale de ultimă-generație, precum oțelurile de înaltă rezistență sau aluminiul. Aripile, capota și ușile sunt realizate acum din Aluminiu, pentru a oferi gigantului G-Class o siluetă mai suplă. Stâlpii A și B sunt realizați din oțel de înaltă rezistență.

Noul G500, care are un consum mediu de 11,1 l/100 km folosește un motor V8 de 4 litri care produce 422 CP, respectiv 610 Nm între 2000 și 4750 rpm. Acesta este cuplat cu o nouă transmisie automată cu 9 trepte, botezată 9G-TRONIC cu convertizor de cuplu, care reduce timpii de schimbare ai treptelor și contribuie la reducerea consumului de combustibil. La această economie contribuie și noul sistem de servodirecție electric.

Noul G-Class va fi fabricat ca și până acum la fabrica Magna Steyr din Austria.

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY