Isetta se întoarce… electric și sub numele de Microlino

Isetta se întoarce… electric și sub numele de Microlino

153
0
SHARE

Nu a fost un model original produs de BMW, ci mai de¬grabă o preluare a unui in¬teresant proiect realizat de italienii de la Iso, însă a rămas în conștiința colectivă nu doar ca primul „bubble car” ci mai ales drept cel mai mic și mai năstrușnic BMW din toate timpurile. Și pentru nostalgici sau pasionații de modele clasice – care însă își doresc tehnologiile curente – avem o veste bună.

O nouă versiune modernă a faimosului microcar a pri¬mit certificare în Europa – Microlino este un automobil care pare copiat direct din Isetta, dotat însă cu un tren de rulare ultra-modern, complet electric. Evident, cu un design mai straniu decât dacă ai avea parte de un Mini clasic silențios (constructo¬rul britanic deja s-a jucat cu un astfel de proiect, despre care noi am dis¬cutat în trecut), Microlino are toate cele patru roți care îl califică drept un automobil – nu un simulacru sau hibrid de moto-automobil – dar și dimensiuni care ar face chiar și un Smart invidios: 2,4 metri lungime și o greutate de doar 450 kg fără acu¬mulatori. Compromisuri – doar dacă vă aventurați în afara metropolelor, deoarece de exemplu viteza maxi¬mă este de 90 km/h iar performan¬țele propulsorului de 20 CP și 110 Nm sunt potrivite doar pentru zona urbană, cu un timp de accelerare la 100 km/h în 5 secunde pentru a atin¬ge 50 km/h. Microlino oferă chiar și două opțiuni pentru baterie – 8 kWh, suficient pentru aproximativ 80 km sau 14.4 kWh, destul pentru peste 200 km.

Avantajul unei baterii mici – chiar și o priză clasică de 220V va fi suficientă pentru o reîncărcare ce nu depășește patru ore, în timp ce un încărcător dedicat, Level 2, va avea nevoie doar de o oră. Sigur… există și aspecte negative, precum prețul piperat de 12.000 euro și disponibi¬litatea limitată – anul acesta doar în Elveția și de la anul în Germania.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY