SHARE

Nikola Motor Company, un startup extrem de interesant din zona comercialelor grele, pare să își pună neabătuți în aplicare planurile ecologice, spre deosebire de alte startup-uri green din zona automobilelor de pasager, spre exemplu Faraday Future. Nikola vrea să dezvolte și să comercializeze un cap tractor pentru America, dotat cu tehnologie pe pilă de combustibil, alimentat cu hidrogen și dotat în plus cu o baterie imensă, de 320 kWh – prevăzut pentru producția de serie în 2020. Ultimele noutăți provenind de la companie includ schimbări anunțate la capitolul design – pentru a face ansamblul mai ușor, dar și pentru a-i adăuga noi funcții autonomous. green - nikola oneMasa ar trebui să fie la final cu aproape o tonă mai mică comparativ cu un cap tractor convențional cu propulsie diesel, dar în același timp ar trebui să fie peste ele și la capitolul accesibilitate, cu un interior mai spațios și cu… două uși, spre deosebire de modelul prototip ce avea una singură. Nikola intenționează să ofere camionul cu capabilități de tip driverless – adică un operator uman nu va mai fi necesar – dar va avea inclusiv un sistem manual pentru redundanță. Iar perspectivele companiei sunt deja excelente – cu peste 8000 de exemplare deja rezervate. Deoarece sistemele alternative pe hidrogen au o mare problemă cu lipsa infrastructurii, compania vrea să dezvolte și o rețea de alimentare – cu 376 stații numai în America – primele opt locații urmând să fie anunțate în această vară. Dacă Nikola se ține de cuvânt – testele cu modele prototip ar trebui să înceapă de la anul – vom avea o bătălie interesantă între One și viitorul Tesla Semi, deja anunțat sub formă de teaser și care ar trebui să devină realitate ca model de camion complet electric – doar pe baterii de această dată – cam în același timp cu modelul de la Nikola.

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY