SHARE

Mulți iubitori de mașini sport pot aștepta performanțe sporite și un design mai sportiv, deoarece noul Renault MÉGANE R.S. TROPHY completează linia Renault Sport prin extinderea familiei versiunilor Trophy dezvoltate de la prima generație a lui Mégane R.S.

Noul MÉGANE R.S. TROPHY vine cu o versiune nouă a motorului turbo de 1.8 litri, oferind o putere sporită de 300 CP și un cuplu de 420 Nm, în mare parte datorită utilizării tehnologiilor de pionierat, în special pentru turbocompresor și sistemul de evacuare. Acest motor poate fi combinat cu o cutie de viteze manuală sau EDC, cu dublu ambreiaj.

Dispunând de cele mai recente inovații Renault Sport în materie de șasiu și suspensie, incluzând si sistemul de direcție cu patru roți viratoare 4CONTROL și noul sistem cu patru amortizoare hidraulice care reduc șocurile, Noul MÉGANE R.S. TROPHY vine de asemenea în standard cu șasiul Cup, care are o suspensie rigidă și un diferențial cu alunecare limitată Torsen®.

Această versiune este îmbunătățită și cu ajutorul discurilor de frână bi-material, jantele de 19” și anvelopele Bridgestone foarte performante, care pot fi asociate cu jante noi, mai ușoare si exclusive. Și pentru cea mai bună experiență la interior, noul MÉGANE R.S. TROPHY poate fi echipat cu o nouă generație de scaune față Recaro, cu tapițerie Alcantara®.

Întâlnit prima dată pe noul MÉGANE R.S., motorul turbo de 1,8 litri cu injecție directă, derivat din sinergiile Alianței Renault-Nissan, vine cu un upgrade care îi permite să treacă simbolul 300 CP (220 kW) pentru prima dată în gama R.S. Cuplul a fost de asemenea mărit, ajungând la 420 Nm (+ 20 Nm) în asociere cu cutia de viteze EDC și 400 Nm în asociere cu cutia de viteze manuală cu șase trepte.

Puterea sporită oferă o accelerație mai bună, inclusiv la turații ridicate, în timp ce cuplul – unul dintre cele mai bune din clasă – contribuie la plăcerea de a conduce. Aceste performanțe îmbunătățite sunt, în mod evident, conforme cu noul standard de control al emisiilor, Euro6d-Temp, care intră în vigoare la 1 septembrie 2018.

Pentru a compensa creșterea substanțială a presiunii de evacuare a gazelor de ardere, datorită adăugării unui filtru de particule, specialiștii de la motoare s-au concentrat în special asupra eficienței turbocompresorului prin implementarea unei tehnologii preluate direct din Formula 1.

Turbina – care se rotește la aproape 200.000 rpm – este acum montată pe un sistem de rulmenți cu bile ceramice. Ceramica ajută la reducerea frecării. De fapt, această tehnologie reduce forțele de frecare din ansamblu la o treime, în comparație cu un sistem tradițional de rulmenți cu bile (film de ulei), îmbunătățind timpul de răspuns al sistemului de supraalimentare.

În plus față de turbo, noul sistem de evacuare este a doua zonă în care performanța motorului a fost îmbunătățită pe noul Renault MÉGANE R.S. TROPHY. Amortizorul de zgomot din spate a fost echipat cu o supapă mecanică care permite ajustarea sunetului motorului. Încă o dată, aceasta este o premieră în gama R.S.

Poziția supapei, controlată automat în funcție de profilul Multi-Sense selectat, viteza și sarcina motorului, asigură două tonuri:

  • Când supapa este închisă, gazele de eșapament sunt direcționate de-a lungul unei căi proiectate special pentru a filtra frecvențele joase care generează vibrații, permițând doar trecerea frecvențelor medii. Sunetul produs conferă un feeling sportiv, cu note distinctive și adecvate pentru mediul urban.
  • Când supapa este deschisă, rezistența redusă permite gazelor să fie dirijate de-a lungul unei căi directe. Potențialul sportiv complet al motorului poate fi apoi exprimat, atât în ​​ceea ce privește performanța, cât și sunetul.

Ca și noul MÉGANE R.S., versiunea TROPHY este disponibilă cu două tipuri de cutie de viteze cu șase trepte: manuală sau EDC cu padele de schimbare a vitezelor montate pe volan.

Noul MÉGANE R.S. TROPHY vine cu toate noile dotări introduse pe Mégane R.S., începând cu tehnologia 4CONTROL. Acest sistem de direcție cu patru roți viratoare oferă o agilitate remarcabilă și stabilitate impresionantă in viraje la viteze mai mari.

Chiar mai potrivit pentru conducerea sportivă, Noul MÉGANE R.S. TROPHY este echipat în mod standard cu șasiul Cup. Comparativ cu șasiul Sport, acesta oferă:

  • Un diferențial cu alunecare limitată Torsen®, al cărui calibrare nouă permite o intrare mai precisă în colțuri și o tracțiune îmbunătățită la ieșirea din colț
  • Amortizoare cu 25% mai ferme și arcuri cu 30% mai rigide
  • Bare anti-ruliu cu 10% mai rigide

În standard, noul Renault MÉGANE R.S. TROPHY este echipat cu discuri de frână bi-material. În timp ce reduc masa cu 1,8 kg pe roată, aceste discuri asigură o disipare mai bună a căldurii în timpul utilizării intensive, oferind astfel o rezistență mai mare. O caracteristică distinctivă a șasiului Cup o reprezintă etrierele Brembo® vopsite în roșu.

Imediat recunoscut datorită jantelor specifice Jerez de 19”, noul Renault MÉGANE R.S. TROPHY este echipat cu anvelope Bridgestone Potenza S001, renumite pentru oferirea unui nivel ridicat de aderență.

Disponibile în 2019, jantele mai ușoare Fuji Light de 19” – reducând greutatea cu 2 kg pe roată – vor fi echipate cu anvelope Bridgestone Potenza S007. Aceste anvelope, o versiune specifică dezvoltată pentru Renault Sport, oferă Noului MÉGANE R.S. TROPHY o direcție și mai precisă, sporirea aderenței în curbe și durabilitate sporită pentru conducerea sportivă.

Conceput pentru a oferi performanță, stimulată de multe părți derivate din lumea curselor, noul Renault MÉGANE R.S. TROPY este expresiv în mod natural.

Entuziaștii vor recunoaște instantaneu noul Renault MÉGANE R.S. TROPHY prin trăsăturile sale distinctive:

  • Semnătură TROPHY adăugată pe elementul aerodinamic frontal inspirat din F1
  • Jantele specifice Jerez de 19’’, al căror design a fost inspirat de conceptul Renault Sport R.S.01, care au un finisaj diamantat cu margine roșie. Numele acestor jante a fost ales în onoarea circuitului pe care R.S.01 a avut prima sa apariție publică.

Noul MEGANE R.S. TROPHY poate fi echipat, ca opțiune, cu noile scaune Recaro, redesenate față de cele prezente pe Megane III R.S.Structura originală a șezutului scaunului a fost revizuită pentru a oferi șoferilor o senzație mai sportivă, menținând în același timp un nivel ridicat de siguranță. În combinație cu creșterea cursei de reglare la setarea înălțimii, acest design oferă șoferilor o poziție la volan cu până la 20 mm mai mică și, prin urmare, o experiență de conducere sportivă și mai palpabilă.

 

 

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY