SHARE

BMW i3 stabileşte standarde la nivel mondial în ceea ce priveşte plăcerea condusului unui automobil cu propulsie exclusiv electrică. În acest caz, principalii factori sunt nu doar puterea mărită a motorului de la noul BMW i3s, ci şi sistemul inovator de control al tracţiunii, adaptat specific pentru livrarea instantanee a puterii sistemului BMW eDrive. Prezentat în premieră la noul BMW i3s (270 Nm de la 0 rpm, 135 kW/184 HP, consum mixt de energie în ciclul de testare NEFZ european: 14,3 kWh/100 km; emisii CO2: 0 g/km), sistemul îmbunătăţeşte tracţiunea şi stabilitatea în condiţii de drum  dificile – la demaraj, în fazele active de generare a energiei la frânare (Brake Energy Regeneration) şi la accelerarea în viraje.

Piesa centrală a acestei inovaţii este capacitatea sistemului de control de a reacţiona de 50 de ori mai rapid, posibilă datorită faptului că, spre deosebire de sistemele de stabilitate convenţionale, procesul de control este calculat direct de trenul de rulare şi nu de unitatea de comandă.

“Cu nivelurile lor ridicate de cuplu şi reacţii instantanee la apăsarea pedalei de accelerație, motoarele electrice creează solicitări semnificativ mai mari asupra sistemelor de stabilitate decât unităţile de putere convenţionale”, explică Peter Langen, director BMW de dezvoltare a şasiului.

Acesta este motivul pentru care inginerii BMW au dezvoltat un nou tip de sistem orientat direct pe cerinţele mobilităţii electrice. Impactul pozitiv al acestor cicluri de control mai scurte nu este destinat exclusiv automobilelor electrice; într-adevăr, acest sistem inovator de control al tracţiunii optimizează şi tracţiunea, stabilitatea şi dinamica automobilelor cu motoare termice. Prin urmare, va fi disponibil şi la modelele BMW şi MINI cu tracţiune faţă, spate şi integrală pentru a oferi o siguranţă vizibil mai mare şi mai multă plăcere a condusului în orice situație.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY