SHARE

Mobile Energy Storage Systems, o companie din Fraunhofer-Gesellschaft, în apropiere de Dresda din Germania, pare să fi găsit soluția la obținerea unei densități mai mari a energiei pentru bateriile utilizate în automobilele electrice moderne. Mai exact, așa cum vedem în industria auto unde baterii de 100 kWh sunt deja norma pentru modele precum Tesla Model S și X dar și concurenții lor anunțați pentru anii viitori – soluția pentru obținerea de autonomii ridicate pare a fi o capacitate de stocare mai ridicată a bateriilor, ca un fel de mărire a rezervorului de benzină pentru un automobil normal. Însă desigur creșterea capacității aduce cu sine și o creștere dimensională și a maselor. De aceea creșterea densității energiei – deja prezentă și la modele normale, existente (cum ar fi Renault Zoe sau BMW i3, care au acum baterii mai performante, dar ocupă același spațiu) pare a fi soluția optimă de dezvoltare. Compania Germană chiar vrea să ofere baterii pentru automobile electrice ce ar concura și chiar depăși cele mai economice modele ICE, țelul lor final fiind obținerea de autonomii de aproximativ 1000 km.green - baterie top de hartie Acest deziderat spectaculos ar putea fi atins printr-o abordare atipică a formatului – unul care nu ar mai pierde spațiu prețios cu componente inactive. Conform project manager-ului Mareike Wolter, soluția lor ar utiliza același spațiu dintr-un Model S 100D pentru autonomia mai sus previzionată, în loc de maxim540 km, cât este acum disponibil. Pentru asta ei au renunțat la modelul Tesla ce folosește celule cilindrice montate în „teci” individuale și au ales un design de tip foiță. Acestea au fost acoperite cu un material ce stochează energia realizat dintr-o pudră ceramică combinată cu un element de legătură polimeric, cu o față a foii servind drept catod și cealaltă drept anod. Cercetătorii au luat apoi mai mulți „electrozi bipolari”, cum au fost denumite noile structuri, și le-au aranjat precum hârtia într-un top de xerox, separând electrozii cu un înveliș special ce împiedică scurtcircuitarea sistemului. Să nu ne așteptăm la minuni de la viitorul nostru automobil electric – deoarece lucrul a fost început în urmă cu doar trei ani și compania nu se așteaptă să aibă un prototip funcțional înainte de 2020.

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY