SHARE

 

Exclusivitate națională

AUTOpro a fost prezentă la premiera mondială a celui de-al treilea model Lynk & Co, 02. Este un crossover ce va fi produs la Ghent, Belgia în fabrica unde se produce Volvo XC 40, cu care împarte aceiași platformă tehnică.

Dan Vardie, Amsterdam, Olanda

AUTOpro a fost prima publicație din România care a scris pe larg, de la fața locului, încă de acum 18 luni, despre noua marcă de automobil, dar și noul model de business auto, numit Lynk & Co. După primele două modele anunțate, astăzi s-a lansat al treilea, „02”, un crossover după cum este definit de Andreas Nilsson, Senior Vicepresident, Gely Design. „Pentru mine, spre deosebire de un SUV care este mai înalt și mai puțin dinamic, un crossover trebuie să aibă centrul de greutate mai jos și să fie mai agil, mai protectiv în jungla urbană!” declara Nilsson într-un interviu exclusiv doar pentru AUTOpro și pe care îl veți citi în nr viitor.

Porducția din Belgia va demara anul viitor însă „primele automobile vor fi vândute abia la începutul lui 2020” declara pentru AUTOpro, Alain Visser, liderul lui Lynk & Co. Mai mult, „vom avea doar propulsii electrificate, hybrid, plug-in hybrid și EV. Ca să fim preciși, nu vom echipa nici un model Lynk & Co cu propulsii clasice pe benzină și motorină.” a precizat Visser pentru publicația noastră. Mai exact, avem motoarele drive-e de la Volvo. Despre platforma CMA, AUTOpro a scris pe larg cu ocazia premierei mondiale, publicând chiar și un sketch realizat de Mats Fagerhag, Directorul General al Centrului de inginerie China Euro Vehicle Technology din Goteborg, Suedia. „Așa cum știți, noi am proiectat încă de la început plarforma să poată primi orice formă de electrificare. Este aproape ca la un joc de LEGO! Adică simplu.” a precizat Fagerhag. În fine, Visser a adăgat că „nu vom avea decât cutii automate”.

Modelul de business anunțat inițial- și publicat în extenso de AUTOpro– se păstrează. Cei 4 piloni ai mărcii sunt reconfirmați ca parte fundamentală a unui „brand născut în Europa cu gene de internet, un smartphone pe roți”. Va fi prima mașină cu buton de „sharing” care va permite utilizarea nu doar de către propietarul mașinii dar și de orice prieten care are acces la acest buton. „Abonamentul” este cel mai clar semn că „noi nu vindem doar mașini ci și mobilitate” afirma Visser. „Plecăm de la un abonament de o lună, pentru a da oricui șansa să evalueze dacă îi place sau nu mașina. Dar vom avea abonamete până la 36 de luni. Nu renunțam nici la ideea unui abonament pe nr de km.” Mașina va fi conectată independent de orice telefon mobil, 24/7 , toată perioada de viață a mașinii, indiferent unde călătorește.

Ultimul pilon reprezintă o altă contribuție la revoluția Lynk & Co. Mașinile vor fi vândute doar on-line și vor fi doar maxim 10 colecții. Visser a explicat că este vorba practic de 10 mașini cu 10 configurații. Atât și nimic mai mult. Nici o „încrucișare” între aceste colecții nu este posibilă! Chiar și programarea la un test drive se va face on-line. Însă spre deosebire de intențiile inițiale, acum apar și „off-line store”, magazine unde „vor fi mai puține mașini dar mai multă experiență de brand. Nu va semăna cu un show room actual.” Aceste magazine vor fi în fiecare capitală Europeană – Amsterdam este primul oraș însă pentru moment, Bucureștiul nu apare pe harta Lynk & Co, dar orice se poate întâmpla, vorba lui Visser, „mai sunt doi ani până lansam vânzările.” Mai mult, 20 de camioane branduite Lynk & Co vor călători prin toată Europa ca magazine „ambulante” pentru noua marcă.

„Despre prețuri este prea devreme să vorbim în cifre clare. Însă pot să declar pentru AUTOpro că nivelul de preț al unui Lynk & Co echipat cu tehnologie premium va fi mai bun decât al unui model (din același segment-nn) generalist, echipat modest!” Singura cifra admisă de executivul Lynk & Co a fost că prețul scade, între alte motive, și cu 10% datorită simplificării distribuției.

Toate detaliile extrem de interesante despre noua revoluție Lynk & Co, cu cele trei interviuri în exclusivitate mondială, numai în nr viitor al revistei AUTOpro.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY