TEST Renault Captur X-Mod – Veleități extinse

TEST Renault Captur X-Mod – Veleități extinse

777
0
SHARE

Captur este unul dintre cele mai ”trendy” modele ale lui Renault, jucând într-un segment foarte la modă astăzi. Design-ul se înscrie în noul limbaj promovat de constructor, dar, dincolo de forme în sine, mașina iese în evidență și prin posibilitățile de personalizare. Noi am testat versiunea ”Xmod”. 

DSC_5651

Nu este foarte greu de înțeles de ce Europa a ajuns să iubească repede modelele din acest segment. Fie că vorbim de Juke, Chevrolet Trax, Peugeot 2008, Opel Mokka sau Renault Captur, toate se remarcă prin design-ul simpatic (și uneori chiar curajos), manevrabilitatea urbană datorată dimensiunilor compacte și sentimentul de siguranță inspirat de asocierea cu imaginea unui SUV.

DSC_5663

Pentru Captur se poate alege vopsea în două culori, precum și diverse stickere care pot ornamenta caroseria. Ca și cum n-ar fi fost de ajuns, există posibilitatea de a opta pentru o versiune „Xmod”, care se diferențiază de restul gamei printr-o culoare nouă, „Rouge Flamme”, protecții suplimentare pentru spoilere și jante speciale.

20141110_091542

Câteva tușe specifice pot fi regăsite și la interior, însă ceea ce atrage cu adevărat atenția cuiva obișnuit cu habitaclul modelului „normal” este prezența unui selector specific acestei versiuni, care comandă ceea ce Renault numește „Extended Grip”. Nu, nu este vorba de tracțiune integrală, ci, conform informațiilor oficiale, de un sistem avansat de control al motricității, care permite o aderență mai bună în funcție de condițiile de drum (șosea, noroi, nisip etc.) Există trei funcții, „Road”, „Loose ground” și „Expert”, care ar trebui să facă diferența în situații precare, chiar dacă vorbim doar de control electronic al cuplului între cele două roți frontale. Din păcate, noi am testat automobilul pe o vreme foarte bună, lipsa zonelor cu aderență slabă nepermițându-ne să apreciem valoarea acestui sistem.

DSC_5611

Ce am apreciat a fost însă combinația între motorul diesel de 1,5 litri și transmisia cu dublu-ambreiaj numită de Renault EDC. Chiar dacă cei 90 CP ai motorului nu insuflă performanțe deosebite automobilului, transmisia reacționează rapid la apăsarea pedalei de accelerație, iar consumul de combustibil este destul de mic. În București, se pot obține cifre de circa 6-7 l/100 km, în condițiile în care automobilul nu este dotat cu un sistem start-stop. O aerodinamică bună face ca deplasările extraurbane să fie și mai economice.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY