TEST Volkswagen Passat – Ucigașul de piețe

TEST Volkswagen Passat – Ucigașul de piețe

794
0
SHARE

Volkswagen se pregătește pentru un nou an de glorie în segmentul mediu al pieței. Cu noul Passat, aflat în plină campanie de lansare în Europa, este limpede că nici nu poate fi altfel. Mai ales că, de la o generație la alta, campionul clasei D pare tot mai aproape de zona premium.

Text: Robert Stan

20141207_112032

Adulat de mulți – în special, grație mitului durabilității sale, Volkswagen Passat trece cu nonșalanță, la fiecare nouă generație, peste răutăți și acuze, dovedind cu cifre că „rețeta” celor din Wolfsburg este, încă, imbatabilă. Cum orice mașină este, la urma urmei, un produs care trebuie comercializat, cifrele aferente vânzărilor și cele din bilanțurile financiare ale producătorului și comercianților sunt cele mai importante. Și, dacă privim statisticile JATO Dynamics, vedem cât se poate de clar de ce germanii nu dau doi bani pe vorbele contestatarilor acestui model. La finalul lui 2012, în segmentul mediu al pieței europene, Passat se afla pe primul loc în clasamentul vânzărilor, cu 208.046 de unități vândute. Ocupantul locului secund, Opel Insignia, atrăgea pe atunci doar 98.713 clienți. Un an mai târziu, la sfârșitul lui 2013, modelul Volkswagen era achiziționat de 172.631 de europeni, cu 93.000 mai mulți decât cei care au preferat Insignia. Nici 2014 nu arată atfel din această perspectivă. În primele șase luni ale anului, 79.335 de cumpărători au optat pentru Passat, în timp ce Opel Insignia a atras 51.528 de clienți, iar Ford Mondeo și Škoda Octavia doar câte 25.000.

20141207_105848

Dar cum este NOUL Passat? Ei bine, diferențele față de versiunea anterioară sunt la fel de mici ca la fiecare schimbare de generații. Sigur, la nivel de echipamente de comandă și control există diferențe destul de importante. Varianta testată de noi pe șoselele din România, Confort Line, 2.0 TDI DSG – 150 CP, avea în dotarea standard șase airbaguri, asistent pornire în rampă, blocare electronică a diferențialului, computer de bord „Plus”, cruise control, auto-hold, Front Assist și City Emergency Brake, sistem de frânare automată „Multi Collision Brake”, sistem start-stop și o mulțime de alte echipamente. Toate acestea la un preț, cu TVA, de 29.911 euro. Cu opționale, cu tot, valoarea mașinii a urcat însă la 36.183 euro. Un nivel la care te poți uita și în curtea vecinilor care vând mașini premium, precum BMW Seria 3 sau Mercedes-Benz Clasa C. Ca să nu mai vorbim de „fratele” Audi A4. Tocmai de aceea spunem că noul Volkswagen Passat e tot mai aproape de zona premium.

20141207_114043

Prin urmare, vorbim de un Passat tot mai scump și mai bine dotat. Unul care, pe parcursul a mai bine de 400 km, a dovedit că stă cât se poate de bine la nivelul comportament rutier, chiar și atunci când virajele au fost abordate mai sportiv. E drept că suspensia a rămas cam aceeași ca și la variantele anterioare, puțin cam dură, dar foarte sigură, și că, în anumite momente, undeva în bord se făcea simțită prezența unui „greieraș”. Cam acestea ar fi însă singurele caracteristici negative. Sau, poate și faptul că modelul a crescut în dimensiuni de la o generație la alta, intrând acum, în umila noastră opinie, în categoria „prea mare”. În rest, același Volkswagen Passat care consumă, conform producătorului, 4,4 l de motorină/100 km și, conform datelor din testul nostru, 6,2 l/100 km și care are o valoare de revânzare mult mai bună decât a tuturor concurenților săi din clasa medie. Parțial, acesta este și motivul pentru care reprezentantul unei mărci concurente ne-a mărturisit, privind fișa tehnică și oferta comercială a importatorului Volkswagen în România, că „iar au omorât ăștia piața”. Da. Asta face Passat de fiecare dată când revine cu o nouă generație.

20141208_114606

(Articol apărut în numărul 34 – ianuarie 2015 – al revistei AUTO pro. Pentru articole mai noi vă rugăm să vă abonați.)

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY