TEST Volkswagen Touareg V6 TDI Facelift – Inexpugnabil

TEST Volkswagen Touareg V6 TDI Facelift – Inexpugnabil

1092
0
SHARE

Povestea SUV-ului Touareg a început în 2002 și de atunci imperialul Volkswagen a pus la colț cam tot ce au putut oferi competitorii direcți. Mai nou, odată cu apariția celei de a doua generații și mai ales a facelift-ului lansat în 2014 puternicul vehicul a intrat în competiție cu modele premium devenind rival cu BMW X5, Mercedes-Benz Clasa M sau Range Rover.

Text: Robert Stan

VW Touareg 2015 (86)

Are mai bine de două tone, o lungime de aproape cinci metri, o înălțime de 1,7 metri și accelerează până la 100 km/h în doar 7,3 secunde. În traducere liberă e un soi de transportor militar blindat cu un sprint de gazelă. Este la fel de spațios ca un monovolum mare și își poate transporta pasagerii, cât se poate de confortabil, pe drumuri neamenajate fără să dea semne de oboseală. Ba mai mult chiar, se poate lua de piept obstacole care impun un unghi de atac de 24 de grade. Tocmai ați făcut cunoștință cu Volkswagen Touareg, fratele ceva mai ieftin dar la fel de potent al modelelor Porsche Cayenne și Audi Q7.

VW Touareg 2015 (104)
Deși am condus fiecare generație a acestui mastodont al șoselelor încă nu ne-am săturat de spiritul nâmblânzit și de sentimentul de siguranță oferit de Volkswagen Touareg. Tocmai de aceea, imediat ce am învârtit cheia în contact și am apăsat pedala de accelerație am pus cap-compas Munții Siriului știind că drumul ne va oferi șansa de a studia performanțele mașinii atât pe autostradă cât și pe șosele virajate de munte, drumuri neamenajate sau chiar zone pe care doar căruțele localnicilor reușesc să urce. Așa cum ne așteptam, toate suprafețele pe care Volkswagen Touareg și-a pus amprenta roților au fost parcurse fără cea mai mică ezitare. Pe autostradă, motorul V6 de 262 CP cuplat la deja faimoasa cutie automată cu 8 rapoarte ne-a arătat că un SUV de clasă mare poate sprinta la fel de ușor ca un hatchback și asta fără ca zgomotul din habitaclu să devină deranjant. Chiar și la viteze superioare și cu o mașină „încălțată” cu anvelope de iarnă. Ba am fost chiar plăcut surprinși de silențiozitatea care a dominat habitaclul, în armonie perfectă cu confortul oferit de scaunele bine profilate și cu ergonomia postului de conducere. Apoi, pe șoselele pline de gropi ale patriei, Touareg ne-a răsfățat cu o suspensie îmbunătățită și cu rezerve de putere nebănuite disponibile în timpul depășirilor rapide. Doar în timpul frânărilor masa mare a vehiculului ne-a atras atenția că ne aflăm la bordul unui „tanc” de două tone și nu într-un model sport. Ajuns pe teren accidentat, același Touareg a devenit lent, docil și încăpățânat. După setarea suspensiei și cuplarea sistemelor de asistență mașina a părut intrată în adevăratul său mediu. Nimic nu ne-a putut opri din drumul către culmi în ciuda faptului că drumul a fost presărat cu bolovani, bălți, noroi zăpadă și chiar gheață. Pentru că spațiul este limitat ne oprim la a spune că în puține mașini de teren ne-m simțit la fel de confortabil și în siguranță ca în Volkswagen Touareg. Există, fără îndoială, mașini mult mai capabile în teren accidentat așa cum există mașini mai rapide și mai confortabile pe șosea, dar una care să îmbine la fel de bine comportamentul pe ambele suprafețe de rulare încă nu am descoperit.

VW Touareg 2015 (92)
Și un detaliu important. După parcurgerea a mai bine de 770 de kilometri autonomia afișată a fost de 280 de kilometri. Prin urmare, cu un rezervor de motorină (85 de litri) poți parcurge peste 1.000 de kilometri. Pentru un SUV de două tone și după un drum precum cel parcurs de noi, consumul afișat de computerul de bord – 8,4 l/100 km nu poate fi considerat deloc rău.

VW Touareg 2015 (52)

Lider detașat în România, locul 4 în Europa

În clasamentul vânzărilor de SUV-uri mari de pe piața autohtonă Volkswagen Touareg este lider detașat cu 524 de unități. Deloc întâmplător. Pe locul secund în clasament se află Mercedes-Benz Clasa M, urmat de BMW X5, Land Rover Sport și Jeep Grand Cherokee. În același timp, în Europa, clasamentul segmentului SUV mare premium este dominat autoritar de BMW X5, urmat de Range Rover Sport și Mercedes-Benz Clasa M. Volkswagen Touareg se află pe poziția a patra. Într-o companie atât de selectă, această poziționare nu poate fi decât meritorie. Mai ales că frații săi, Porsche Cayenne și Audi Q7 ocupă locurile 6, respectiv, 9.

 

(Articol apărut în numărul 35 – martie 2015 – al revistei AUTOpro. Pentru articole mai noi vă rugăm să vă abonați. Contact: +40 749 090 912)

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY