A treia generație a modelului compact BMW Seria 1 a fost prezentată...

A treia generație a modelului compact BMW Seria 1 a fost prezentată oficial

50
0
SHARE

Noua generație BMW Seria 1 folosește acum o platformă nouă cu tracțiune pe puntea față.

BMW a lansat oficial a treia generație a modelului compact Seria 1. Noul model vine cu o serie de modificări importante, dintre care renunțarea la propulsia spate și adoptarea unei arhitecturi cu motor transversal și tracțiune față este cea mai importantă.

Arhitectura cu tracțiune față mai este folosită și pentru modelele BMW X1, X2 și Mini Countryman.

A treia generație a modelului BMW Seria 1 va fi disponibilă doar în versiune cu cinci portiere. Noul model este acum mai lat și mai înalt, capota este mai scurtă, iar spațiul la interior a crescut. Volumul portbagajului este și el cu 20 de litri mai mare față de generația anterioară ajungând acum la 380 litri.

La exterior, noul Seria 1 se remarcă prin grila specifică mai mare și blocurile optice angulare. Pentru versiunea de top M135i, grila BMW este acoperită cu o plasă inspirată din lumea sportului cu motor. Planșa de bord poate fi integral digitală prin intermediul display-ului de 10.25 inch, disponibil opțional. BMW introduce și Head-up Display color, funcții cu control prin gesturi și compatibilitate cu Apple Car Play și Android Auto. Vor fi disponibile patru linii de echipare pentru noul model: Advantage, Sport, Luxury și M Sport.

Pentru a păstra caracterul dinamic specific modelelor BMW, inginerii constructorului german au adoptat un control al tracțiunii special. Sistemul a mai fost folosit doar pe modelul electric BMW i3, poartă numele de ARB (control continuu pentru limitarea patinării roţii) și folosește un controler de patinare care este poziţionat direct în unitatea de control al motorului, în loc să fie în unitatea de control pentru sistemul DSC (controlul dinamic al stabilităţii).

Pentru că oficialii BMW sunt încrezători în capacitățile dinamice ale noului model Seria 1, chiar la lansare au prezentat și versiunea de top M135i. Aceasta folosește acum un motor turbo de 2.0 litri ce dezvoltă 306 CP. M135i poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 4.8 secunde. Transmisia este asigurată de cutia automată cu opt trepte.

Gama de motorizări pe benzină este completată de versiunea 118i ce folosește propulsorul de 1.5 litri cu trei cilindri ce oferă 140 CP și 220 Nm. Clienții vor putea alege între transmisia manuală cu șase trepte și o cutie automată cu șapte trepte.

Noul BMW Seria 1 poate fi echipat și cu motorizări diesel, la lansare fiind disponibile trei versiuni: 116d cu motor 1.5 de 116 CP, 118d cu motor 2.0 de 150 CP și 120d xDrive cu motor 2.0 de 190 CP.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY