SHARE

 

Cei de la Ford sunt foarte mândri de învierea modelului Bronco
Cei de la Ford sunt foarte mândri de învierea modelului Bronco

Oricât ar părea de greu de crezut, dar cea mai așteptată conferință de presă de la Detroit, nu a introdus nici o premieră mondială. Prin tradiție, Ford închiriază uriașă arenă sportivă Joe Louis pentru a prezenta în fața unei audiențe media de mii de oameni, cele mai noi automobile. De data aceasta, Ford a prezentat doar o evoluție a celui mai vândut pick –up din lume , F 150 și cam atât! A mai spus că Ranger –vândut cu mare succes în toată lumea, inclusiv în Romănia- va reveni în SUA în 2019 iar din 2020, Ford va readuce la „viață” legendarul Bronco- fabricat între 1966 și 1996, un SUV cu super-capabiități de off-road. Dar nici o mașină nu a fost arătată, nici măcar Ranger-ul.

Ford va readuce la „viață” legendarul Bronco- fabricat între 1966 și 1996, un SUV cu super-capabiități de off-road
Ford va readuce la „viață” legendarul Bronco- fabricat între 1966 și 1996, un SUV cu super-capabiități de off-road

Mark Fields, CEO-ul companiei, a anunțat că Ford va lansa 5 noi SUV-uri până în 2020 și nu mai puțin de 13 modele „electrificate”! Aici este inclus primul Mustang hibrid și primul „big truck” F 150 hibrid. Transit va primi un plug-n iar primul SUV Ford EV cu o autonomie de 480 km! Mai mult, Fields a precizat că în 2021, Ford va livra prima limuzină Fusion full autonomus driving.

Celebrul Ford F150, o legendă
Celebrul Ford F150, o legendă

De altfel, polul de interes al lui Ford s-a mutat către „mobility services” despre care executivul companiei spune că poate merge la cote de profit de 20%, cu mult mai mari decât cele tipice din industria auto. „Aceste servicii vor face viața mai bună celor care folosesc mașinile!” afirmă Fields care a anunțat că în inițiativa „Cities for Tomorrow”, Ford lucrează împreună cu Bloomberg Philantropies, o fundație a miliardarului american care a fost și primar al New York-ului. De altfel, audiența a avut ocazia să vadă un dialog live cu Bloomberg care a explicat că Ford și fundația sa lucrează cu 10 orașe în a găsi soluții la congestia din trafic și poluare. Bloomberg a menționat și trei orașe europene aflate în discuții: Paris, Londra și Tel Aviv.

Carlos Ghosn, CEO-ul alianței Renault-Nissan și mai nou Mitsubishi discutând despre viitorul autonomous driving
Carlos Ghosn, CEO-ul alianței Renault-Nissan și mai nou Mitsubishi discutând despre viitorul autonomous driving

La rândul său, Carlos Ghosn, Președintele alianței Renault-Nissan care și-a adăugat și titlul de Chairman al Mitsubishi Motors, se arată interesat în a găsi soluții la problemele traficului urban. Numai că alianța sa lucrează cu o Fundația a familiei Rockefeller. Ghosn a reiterat dorința de a veni în 2021 cu un automobil full autonomus și a confirmat că viitoarea generație Nissan Leaf va fi nu doar electrică dar și autonomus și „fully connected”! Leaf rămâne cea mai vândută mașină electrică a planetei. „În 2016, vânzările de EV-uri au crescut cu 60%. Este o creștere remarcabilă!” a spus Ghosn la conferința pe care a ținut-o în Atrium-ul Salonului. Alianța are propria tehnologie autonomus. „Acum suntem o alianță care produce peste 10 mil de automobile, punându-ne în top 3 mondial. Investim în toate tehnologiile , acoperim toate tendințele, fără să pierdem nimic din vedere!” Iar pentru a lămuri ce reprezintă autonomus driving pentru alianța pe care o conduce, Ghosn a adăugat: „Mașina va avea capabilitatea de a conduce singură dar rămâne la latitudinea șoferului dacă conduce el sau lasă mașina să o facă!” Această filozofie este diferită de cea promovată de Google (Waymo acum), care propune o mașină fără posibilitatea intervenției umane- practic un robot sub formă auto.

Ghosn a fost admis că „toată lumea testează, toată lumea are prototipuri în circulație pe multe drumuri din această lume. Însă contează cine va trece la producția de masă a mașinilor autonome!” A fost o aluzie clară la explozia de declarații din industrie … dar nu întotdeauna cu acoperire. În fine, executivul francez spune că „pentru noi nu este același lucru ca pentru Uber, Google sau Apple. Ei depind de condusul mașinii. Se știe că șoferul este cel mai scump. Dacă elimini șoferul, costurile coboară serios și este o chestiune de competitivitate. Pentru ei este important să facă posibil robo-taxiul. Noi nu avem această problemă, să zic, de viață și de moarte!” Ghosn afirmă că în 2030, un sfert din milele parcurse vor fi printr-o formă de „share riding” și nu cu automobilul propriu.

Declarație a lui Bloomberg, fostul primar al New York-ului
Declarație a lui Bloomberg, fostul primar al New York-ului

În fine, la Detroit toată lumea este preocupată de viitorul industriei sub administrația Trump. Deja Ford a renunțat la extinderea fabricației din Mexico iar FCA a anunțat o nouă investiție de peste 1 mld $ pentru fabricarea a trei noi Jeep-uri: Wagoneer, Grand Wagoneer și pick-up truck. „Pe fond, președintele ales a cerut să se fabrice mai mult în SUA, pentru a angrena mai multă forță de muncă americană. Cea ce este corect, din punctul meu de vedere. Rămâne doar ca să se facă în condiții de eficiență economică. În rest, industria se va adapta. Așa cum a făcut-o întodeauna!” Reamintim că Trump a amenințat că va renunța la tratatul de liber comerț între SUA, Canada și Mexic – NAFTA- în favoarea unei „taxe de graniță” de 35%!

Viitorul automobilelor sumarizat într-o singură poză
Viitorul automobilelor sumarizat într-o singură poză

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY