SHARE

Parte a juriului European AUTOBEST, revista noastră a fost invitată la premiera mondială a noii generații Evoque. Nu doar că am descoperit noul RR dar l-am și condus într-un loc decupat direct din filmele cu James Bond…

 

Actuala generație Evoque a fost considerată un fel de iPhone al segmentului SUV compact. Nu mai puțin de 770.000 de unități au fost vândute, a câștigat 217 premii pe tot globul – inclusiv de la noi la AUTOpro și CAESAR – și are 73% dintre clienți, oameni care trăiesc în orașe. Deloc întâmplător, Gerry McGovern, Chief Designer Land Rover ne spunea:„Într-un fel, Land Rover s-a născut în junglă, pentru ca noua generație Evoque să fie proiectată pentru jungla urbană!”. Același executiv adaugă despre noul Evoque că este „luxul la o scară mai mica” iar designul exterior reprezintă o evoluție și nu o revoluție. Era de așteptat, dacă ne uităm la toate studiile făcute de companie pe propri cilenți care au fost unanim de acord că actuala generație este „perfectă”!

Designerii britanici au abordat o nouă tendință numită „reductive design approach” care a dus la un look modern, cool, simplu, dar high-tech. Folosirea de tehnologii și materiale sustenabile reprezintă o prioritate la noul Evoque. Avem noi tapițerii de lux realizate din fibre naturale, mai capabile să reziste la praf, murdărie și lichide decât oricare piele sau velur. Au apărut noi culori, iar interiorul este un spectacol optic de tehnologie și calitate. Velar a fost o sursă de inspirație – nu doar la mânerele exterioare ale ușilor – dar și la interior unde sistemul Touch pro duo reprezintă noua „față” a tehnologiilor connected Evoque. Apropo, acest sistem creat de Panasonic a fost premiat si de AUTOpro la ultima ediție a premiilor noastre. Am avut mâna bună… Spațiul interior a crescut – + 20 mm pentru spațiul la genunchii pasagerilor din spate, ampatamentul a crescut cu 21 mm, portbagajul cu 20% – acum are 591 l iar garda la sol este de 212 mm.

Pentru a obține o rigiditate cu 13 % mai bună decât la actualul model – o realizare spectaculoasă și azi – producătorul britanic a folosit aluminiu, magneziu, compozite și diverse tipuri de oțeluri la a structură care nu are nimic în comun cu actuala generație. Sistemul AWD Terrain Reesponse 2 are o nouă transmisie mai ușoară cu 6 kg care face cuplarea de la 4 x 2 la 4 x 4 în doar 300 milisec. Are head-up display și poate ataca vaduri de apă de 60 cm!

Însă cele mai interesante premiere –absolute- sunt două sisteme complet noi în lumea auto europeană, cel puțin. Oglinda retrovizoare „Cleansight rearview mirror” are o cameră de luat vederi plasată pe acoperișul mașinii care preia imagini de 1,7 megapixeli, oferind un contrast de 3 ori mai mare decât imaginea optică clasică și un câmp vizual mai mare de 2 ori! Lentila camerei este hidrofobică și protejată de un carenaj gen „gură de rechin” care oferă o imagine perfectă indiferent de condițiile meteo. O altă premieră introdusă acum în serie a fost prezentată de AUTOpro acum aproape 4 ani. Se numea atunci „capota transparentă” și permitea vizualizarea terenului de sub motor/capotă cu ajutorul unor camere plasate în partea frontală a mașinii. Acum această tehnologie numită „Clear Sight Grandview” este în serie și funcționează până la 30 km/h.

Noul Evoque vine cu motorizări clasice – diesel și benzină- din familia Ingenium, dar va debuta și cu o versiune mild hybrid de 48V- MHEV. Inginerii Land Rover afirmă că sistemul reduce consumul cu 6%, emisia de CO2 cu 8 g/ km și oferă un cuplu suplimentar atunci când este nevoie. Sistemul start/stop pornește motorul în 600 milisec, cu 20% mai rapid decât sistemele actuale. Începand din 2019, va fi lansată și versiunea plug-in – PHEV care va avea o baterie Li-Io de 11,3 kWh. Se estimează că în 2020, peste 90% din văzări vor fi cu o formă de hibridizare. De altfel, din 2020 absolut toate modele JLR vor fi electrificate.

Am condus noul Evoque în spațiul unui fost deposit londonez unde constructorul a realizat un circuit off  road spectaculos. Încă o data am descoperit abilitatea britanicilor de a sfida imposibilul. Așa cum veți vedea în numărul viitor din revista AUTOpro, am intrat în piscină cu noul Evoque și am mers pe șine – ambele la propriu! Detaliile acestei spectaculoase experiențe, doar în revista AUTOpro.

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY